دپارتمان کودک و نوجوان

دپارتمان کودک و نوجوان

دپارتمان کودک و نوجوان

مشاوره کودک نوعی از درمان است که بر روی کودک خردسال و یا نوجوانان مبتلا به یک یا چند بیماری روانی متمرکز است. همچنین به کودکان و نوجوانانی که در یک محیط ناکارامد یا استرس زا پرورش یافته اند یا در حال حاضر آن را تجربه می کنند کمک می کند.
بسیاری از مسائلی که کودکان با آن روبرو هستند همانند موضوعات بزرگسالان در زندگی روزمره است. برخی از این مسائل شامل اضطراب، افسردگی و غم و اندوه است. هدف از مشاوره کودک، تجزیه مشکلات به قسمت های قابل کنترل است تا کودکان بتوانند آنها را درک کرده و با آنها کنار بیایند.
بزرگ کردن فرزندان و موفقیت و رفتارهای آنان در آینده ارتباط دقیقی با دوران کودکی افراد خواهد داشت به همین منظور مشاوره کودک با توجه به تجربه و دانش و مطالعه ای که در خصوص فرزندان دارد میتواند به شما این امکان را بدهد تا راهکار های مناسبی برای تربیت فرزند خود بیابید.
شما میتوانید در ابتدای تولد فرزند خود از مشاوره کودکان استفاده نمایید، تا کودکان خود را به گونه ای تربیت نمایید که در آینده ی خود شخصیتی با احساس مسئولیت ، علاقه به کار کردن و تحصیل ، دارای انگیزه به گونه ای که بتواند به خواسته ها و رویا های خود با پشتکار قوی دست یابد داشته باشد و به دور از تنبلی ، پرخاشگری و آسیب های روانی ، فراری از تحصیل و فردی بی انگیزه و بدون هدف باشد

” فرزند پروری یک علم است و والدین باید آن را بیاموزند”

در دنیای پیچیده امروزی، با توجه به حجم زیاد اطلاعاتی که در دسترس است داشتن فرزندانی سالم از نظر جسمی و روحی بسیار مشکل‌تر از نسل‌های قبل به نظر می‌رسد. پدر و مادر بودن کار دشواری است و والد بودن را می توان کمک به فرزندان برای کسب تجربیات متفاوت در دنیای پیچیده امروزی و قراردادن ابزارهایی در اختیار او برای یادگیری از این تجارب تعریف کرد.
ما به عنوان والدین، از سال های ابتدایی زندگی فرزندان مان دنیای آن ها هستیم و می توانیم بر اعمال و تصمیمات آنها تاثیر بگذاریم. با آن ها همراه هستیم، لازمه این همراهی داشتن دانش کافی در زمینه رشد و پرورش کودک است. در واقع از جمله مهارتهای پایه ای و زیربنایی برای فرزند آوری، کسب دانش فرزند پروری است. فرزندان امروز به مراتب باهوش تر از نسل های گذشته هستند و اطلاعات بیشتری در دسترس آنها قرار دارد و از طرفی به راحتی ارزش های ما را قبول ندارند و این کار را دشوارتر می کند. در این راستا دیگر نمی‌توان با تکیه بر تجربه اطرافیان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها  فرزندان خود را صحیح تربیت کرد. امروزه فرزند پروری یک علم است که  هر پدر و مادری باید با یادگیری الگوهای صحیح آن، در تربیت فرزندان سالم کوشا باشد تا بتواند از این تنگنا به ‌سلامت بگذرد. همانگونه که ما قبل از خرید یک وسیله( یخچال – ماشین و ….) اطلاعات بسیاری را جمع آوری می کنیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم و بعد از خرید هم کسب اطلاعات می کنیم تا به بهترین روش از آن استفاده کنیم، مگر امکان پذیر است که برای سرمایه بزرگی چون فرزند، بدون کسب اطلاعات لازم اقدام نماییم.
توجه به این نکته نیز مهم است که  برای تربیت صحیح  فرزندان والدین نیز باید تغییر کنند تا ما شاهد تغییراتی بیشتر در فرزندانمان باشیم.
به امید آن روز که تمامی والدین کسب مهارت فرزند پروری را یک ضرورت اساسی برای زندگی خود و فرزندان بدانند.

مشاوران مجموعه